Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.05.2008 13:08 - На какъв език говорим?:-)))))
Автор: beihaivei Категория: Лични дневници   
Прочетен: 795 Коментари: 2 Гласове:
0



Много интересна тема подхванахме вчера с едно другарче, докато жените правеха нещо в кухнята:-)  От дума на дума стигнахме до ситуацийки, когато ние влагаме един смисъл в нещо, пък другата страна го вижда през нейната си призма и е съвсем друго. Много ми хареса неговият пример - тъй като е счетоводител, ми каза, че като работят върху нещо съвместно с колега, преди да започнат работа, си изясняват точно каква понятийна система да използват:-))))) Кой какво разбира под даден термин. Стигнахме до заключението, че и в живота поради точно тази малка подробност, която най-често пропускаме, стават куп недоразумения, че и дори разбити съдби. Ама и двамата се зачудихме как най-добре да се подхваща подобен разговор с половинките, без веднага те да настръхнат и да си помислят какво ли не... нещо от сорта на "ето, той смята, че имаме непреодолими различия и край"!:-))))) Дали точно тук се проявява разликата в мъжката и женската психология и дали е толкова трудно да се разбере, че всъщност подобен тип разговори се водят точно с противоположна цел - да се избегне отдалечаването и да има възможност за още по-голямо сближаване.
Не ми се иска да си мисля, че мъжете са твърде логични в отношенията си, пък жените са по-емоционални, защото няма да е вярно, поне съм на такова мнение за хората, които са около мен. Уж сме доста широко скроени натури, пък такива дребни на пръв поглед и напълно логични неща будят някакви страхове и притеснения.  Не знам защо се получава така... защото подобен тип разговори поне на мен  ми се виждат като израз на голямо доверие и привързаност, защото с някой чужд човек надали би седнал да говориш на тази тема, тъй като няма да ти пука дали те е разбрал правилно или не. Също така останах безкрайно впечатлен от идеята при подобен разговор той да се води на неутрална територия, за да се избегне свързването на някакви негативни емоции с приятни за партньорите места. Не се бях замислял по този въпрос и обикновено предпочитах подобен тип разговори да се водят на моя територия и въобще не ми е хрумвало, че при някакви негативни емоции по време на това те ще бъдат свързани с моя дом.
Хахаха, брей че сме мъдри руснаците, казвайки, че когато има нещо да се изяснява, "тут без поллитра не разобраться"!:-))) Пийвайки си водчицата, не се дава възможност да възникне някакво по-голямо напрежение и се създава една приятелска атмосфера, позволяваща по-лесно да се изгладят различията и да се стигне до консенсус!:-)))
 


Тагове:   език,   Какъв,


Гласувай:
0



1. krotalka - Прав е бил приятелят ти!
10.05.2008 13:18
От самото начало нещата и понятията трябва да се уеднаквят!
Това за неутралният терен е много правилно,знам го от собствен опит! Винаги, когато съм искала да разреша някой по-болен въпрос съм предпочитала да го правя извън къщи, на чашка. Няма как да се развикаш и да изпуснеш нервите си!

Днес си нещо философски настроен!
Усмивки и весел ден!
цитирай
2. beihaivei - Хахаха
10.05.2008 13:21
явно е остатък от философията вчера, породена от водката по случай 9 май и Деня на победата:-)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: beihaivei
Категория: Други
Прочетен: 213200
Постинги: 151
Коментари: 443
Гласове: 1329
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930