Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.04.2008 14:03 - Важно допълнение към "Сутрешни размисли на кафенце с бадемов аперитив"
Автор: beihaivei Категория: Лични дневници   
Прочетен: 494 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 19.04.2008 14:45


Поствайки блога Сутрешни размисли на кафенце с бадемов аперитив, съм забравил да спомена крайната фаза на медитацията на прошката. И тук ще я преразкажа.
Но нека първо да споделя  как при мен вървят нещата в тая насока.
От самото начало ми се стори доста странно и не знам защо, дали защото спомените бяха доста негативни, дали по друга причина, молитвата ми вървеше много трудно. Спъвах се на всяка дума, забравях постоянно думите, абе въобще по всякакъв начин вътрешното Аз ми пречеше. Но нали съм си инат и като захапя нещо, не пускам, но пък и не дърпам рязко, че да не откъсна парчето и да изпусна цялата плячка:-) Тъй че го карах лека-полека. Постепенно първото изречение някак си го поизгладих, но второто... явно ми е трудно да искам АЗ прошка от човека, създал ми такива спомени. Не стига че му прощавам, пък и да му искам прошка! Но ето, отново не съм прав. Искайки от него/нея прошка, аз по тоя начин връщам нещата назад и щом е имало такова отношение към мен, може би по неразбираеми за мен причини - с поведение, мисъл или някоя неволна дума, съм го предизвикал. Значи има за какво и аз да искам прошка. Осъзнавам го вече, но въпреки това е трудно. След като си формулирах това умозаключение, да ви споделя, че и втората част от молитвата се поизглади, въпреки че все още малко бъркам думите. И забелязах още нещо - докато досега повтарях молитвата чисто механично, сега понякога, като произнасям името на човека, в съзнанието ми изплува неговият образ, което показва, че вече наближавам започването на реалното почистване, защото на подсъзнателно ниво молитвата се свързва с конкретния човек и емоциите, свързани с него. Изглежда, съм тръгнал във вярната посока.

И сега ми се струва, че е подходящото място да допълня онова, което забравих да спомена в първия пост по темата.

Медитацията на прошката се провежда поетапно с всеки един човек (като приключим с единия, чак тогава преминаваме към друг), който ви е създавал негативни емоции. Продължителността й варира от минимум  30 минути до 5 часа в зависимост от това колко напрегнати са били отношенията ви.  Крайната цел на работата с даден човек е да постигнем очистване на мисъл-формата от обида към него. Индикация за това според автора е появата на топло чувство към човека, която не е задължителна, защото всички сме различни - главно условие за успеха е общата продължителност на медитацията за един човек.  След  като приключим с  медитацията върху човека,  започваме мислено да си повтаряме  фразата:

"С любов и благодарност (името на човека) ми прощава."

Това се повтаря до появата на гореспоменатото топло чувство, дори по някое време в съзнанието ви може да видите образа на човека, който се обръща с лице към вас,  усмихва ви се, че и дори ви маха. Ще проверя дали е така и ще ви информирам - още не съм стигнал дотам:-)))

П.С. Брей, че колоритен пост стана:-))) Ма нали е казано, че луд на шарено се радва... та му добавих още и червено:-)))




Тагове:   ДОПЪЛНЕНИЕ,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: beihaivei
Категория: Други
Прочетен: 213179
Постинги: 151
Коментари: 443
Гласове: 1329
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930